سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگی پس از بیس بال

شرط بندی انفجار

رابینسون یک بار به هانک آرون ، متهمان تالار مشاهیر آینده گفت که "بازی بیس بال عالی است ، اما بزرگترین کار این است که بعد از پایان کار خود چه کاری انجام می دهید." رابینسون در 37 ژانویه در 5 ژانویه 1957 از بیس بال بازنشسته شد. در اواخر همان سال ، پس از شکایت از بیماریهای جسمی متعدد ، به او دیابت مبتلا شد ، بیماری که برادران او را نیز مبتلا کرد. اگرچه رابینسون یک رژیم تزریق انسولین را به کار گرفت ، اما وضعیت پزشکی در آن زمان نمی تواند از ادامه وخامت وضعیت جسمی رابینسون در اثر بیماری جلوگیری کند.

در اکتبر 1959 ، رابینسون وارد اتاق انتظار فقط برای سرخپوشان در فرودگاه شهرداری گرینویل شد. پلیس فرودگاه از رابینسون خواست تا آنجا را ترک کند ، اما او حاضر نشد. در سخنرانی انجمن ملی پیشرفت افراد رنگین (NAACP) در گرینویل ، کارولینای جنوبی ، رابینسون "آزادی کامل" را خواستار شد و شهروندان سیاه پوست را به رأی دادن و اعتراض به شهروندی درجه دوم خود تشویق کرد. در ژانویه بعدی ، تقریباً 1000 نفر در روز سال نو به سمت فرودگاه حرکت کردند که پس از مدت کوتاهی جدا شد.

در اولین سال واجد شرایط بودن برای سالن مشاهیر بیس بال در سال 1962، رابینسون رأی دهندگان را تشویق کرد که به جای تأثیر فرهنگی بر روی بازی ، فقط شرایط داخل زمین خود را در نظر بگیرند. وی در اولین رأی گیری انتخاب شد و به اولین بازیکن سیاه پوستی که به موزه کوپرستاون راه یافت تبدیل شد.

در سال 1965 ، رابینسون به عنوان تحلیلگر برنامه تلویزیونی هفته بیس بال لیگ برتر لیگ ABC ، ??اولین فرد سیاه پوستی بود که این کار را انجام داد. در سال 1966 ، رابینسون به عنوان مدیر کل در کوتاه مدت بروکلین داجرز در لیگ فوتبال قاره استخدام شد. در سال 1972 ، وی به عنوان مفسر نیمه وقت در پخش تلویزیونی مونترال اکسپوز فعالیت کرد.